10 sfaturi de email marketing pentru afaceri mici

email-marketing-tools
22Oct '15

10 sfaturi de email marketing pentru afaceri mici

Email-ul reprezinta inca un mod foarte bun de a atrage noi clienti, de a face mai multe vanzari sau de a atrage mai multi vizitatori pe site-ul tau.

Indiferent daca ai un magazin online, un blog sau un site prin care iti oferi serviciile, email-ul este un mod foarte bun de a fi conectat cu clientii si unul dintre cele mai eficiente moduri prin care poti transforma potentialii clienti in clienti.email-marketing-tools

Cum sa iti cresti lista de abonati

Nucleul oricarei campanii de email marketing este lista de email-uri si, pentru a iti creste conversiile, trebuie sa ai o lista de calitate.

  1. Abonare cu usurinta

Acesta este primul si unul dintre cei mai importanti pasi. Trebuie sa le fie foarte usor utilizatorilor sa se aboneze la newsletter. Nu trebuie sa ceri multe informatii (numele si adresa de e-mail sunt suficiente).

  1. De ce cineva s-ar abona la newsletterul tau?

Cand cineva iti da adresa lui de e-mail trebuie sa stie ce beneficii are el. Asigura-te ca ii prezinti beneficiile in cadrul casutei de abonare. Cu ce l-ai putea ajuta? Pdf-uri gratuite, discount-uri la comenzile urmatoare, vouchere de reduceri etc

  1. Pozitia casutei de abonare conteaza

screenshot_Wed_Jun_24_19.20.55Cu cat casuta de abonare e mai vizibila si usor de accesat, cu atat e mai usor sa strangi mai multe adrese de e-mail. Iata cateva idei:

  • casuta de abonare trebuie sa fie vizibila pe prima pagina in momentul accesarii site-ului, fara a fi nevoie ca vizitatorul sa faca scroll pe pagina pentru a avea acces la ea;
  • o pozitionare recomandata ar fi in partea dreapta sus;
  • ar trebui pozitionata si la sfarsitul articolelor, pentru ca cititorul va fi mai tentat sa se aboneze daca a citit ceva interesant si daca vrea sa primeasca pe e-mail alte informatii;
  • multe site-uri pozitioneaza casuta in header-ul paginii, fiind si aceasta o metoda care incurajeaza utilizatorul sa se aboneze.
  1. Continut usor de citit si de parcurs

Nu te astepta ca oamenii sa iti citeasca email-urile de fiecare data sau ca vor pierde mult timp asupra lor. Ai cateva secunde sa le atragi atentia o data ce l-au deschis, asa ca formateaza textul si titlurile pentru a fi usor de citit si parcurs.

Foloseste titluri atractive si paragrafe scurte.

  1. Foloseste retelele sociale

Site-ul tau nu este singurul care poate atrage utilizatori. Poti folosi Facebook, Twitter, Google + sau orice alta retea sociala pentru a strange mai multe adrese de e-mail. Nu iti fie teama sa le ceri celor care te urmaresc pe pagina de Facebook sa se aboneze la newsletter, dar nu uita sa le explici beneficiile pentru care ar trebui s-o faca.

  1. Nu exagera si respecta-ti promisiunile

Nu trimite prea multe email-uri intr-o saptamana (1-2 mailuri sunt indeajuns). Daca le-ai promis ceva in urma abonarii la newsletter, tine-te de cuvant, pentru ca asa cum s-au abonat, utilizatorii se pot si dezabona oricand.

  1. Cele mai multe email-uri sunt citite pe mobil

Nu este nicio surpriza ca mai mult de 50% din utilizatorii de dispozitive mobile isi cmobile-optimizeditesc email-urile pe telefon sau tableta.

Este important ca email-urile tale sa fie mobile friendly, asa ca inainte de a trimite un email asigura-te ca il testezi atat pentru desktop cat si pentru mobile

  1. Monitorizeaza rezultatele si corecteaza ce e de corectat

Indiferent daca faci o campanie de email marketing sau de social media, nu trebuie sa “setezi si sa uiti”. Trebuie sa monitorizezi rezultatele (rata de deschidere, rata de clickuri, rata de dezabonare, rata de conversie etc).

Este un proces continuu pana iti ies rezultatele dorite. Testeaza mai multe variante si fa comparatii.

  1. Fii cu ochii pe competitie

Aboneaza-te la newsletterele competitiei pentru a vedea ce tehnici folosesc ei, ce tipuri de email-uri trimit, cat de des, ce produse promoveaza etc. Intentia ta nu este sa ii copiezi, ci doar sa te asiguri ca esti cu un pas inaintea lor.

  1. Include profilurile retelelor sociale in e-mail

Am mentionat deja ca poti folosi retelele sociale pentru a-ti creste lista de abonti la newsletter, dar de asemenea poti folosi lista de email-uri pentru a-ti creste numarul de vizite si like-uri pe paginile tale. Cel mai simplu si eficient mod este sa adaugi butoanele de social media in newsletter pentru ca cititorii tai sa poata da share la articole.

Ca si concluzie, aproape toti utilizatorii online detin o adresa de email si marketingul prin email reprezinta inca o modalitate foarte buna pentru a pastra legatura cu viitorii si actualii clienti. Orice firma ar trebui sa aiba o strategie de email marketing pentru a beneficia de succesul pe care o astfel de campanie o poate reprezenta.
[sgmb id=1]

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU