Greseli din social media de evitat

social-media
03Noi '15

Greseli din social media de evitat

Incepatorii in social media devin adesea confuzi deoarece sunt multe lucruri de invatat si uneori nu stiu de unde sa inceapa, ce sa faca si ce sa nu faca.

Din experienta mea, utilizatorii fac urmatoarele greseli prezentate mai jos si daca reusesti sa le eviti atunci vei economisi bani, timp si frustrari. In plus, vei obtine rezultate bune mai repede.

  1. Te concentrezi doar asupra retelei sociale Facebook

Desi cuvantul Facebook a devenit sinonim cu social media in general, nu este singura retea sociala unde te poti promova. Pentru a atrage mai mult trafic catre site-ul tau trebuie sa folosesti si celelalte retele sociale precum Google +, Linkedin, Twitter, Pinterest.

  1. Profilele tale de social media nu sunt optimizate din punct de vedere SEO

Pe langa beneficiile asupra traficului si o crestere a vizibilitatii pe retelele sociale, trebuie sa optimizezi profilele de social media din punct de vedere SEO pentru a-ti mari prezenta atat pe retelele sociale cat si in cadrul motoarelor de cautare.

Nu e atat de greu de facut, trebuie acordata o mare atentie titlurilor, url-urilor si descrierilor pe care le utilizezi in cadrul postarilor.

  1. Nu ai butoane de social media in site-ul tau

social-media-icons-buttons-300x162Trebuie sa le oferi vizitatorilor tai sansa sa dea share postarilor tale pentru a deveni cunoscute si altora. Asta inseamna ca trebuie sa ai butoane de like si share pe homepage-ul tau si la sfarsitul/inceputul articolelor tale.

Iata cateva idei:

  • Pune casuta de like a paginii tale de Facebook, in dreapta, pe pagina principala
  • Utilizeaza butoane de social media pentru a se face share la continut si incearca sa le pozitionezi la vedere
  • Nu uita ca un numar mare de vizitatori folosesc dispozitive mobile, deci asigura-te ca site-ul tau este mobile friendly.
  1. Postezi pe pagina de Facebook doar continut din propriul site

Daca nu esti o persoana foarte cunoscuta, nu poti face asta. Principalul scop al unei platforme sociale este sa intri in contact cu noi utilizatori, asa ca este bine sa faci share la continutul altor site-uri pentru a fi descoperit si urmarit si de alte persoane.social-media-mistakes

  1. Incerci sa cresti numarul like-urilor prea repede

Nu cumpara like-uri pentru ca nu te ajuta cu nimic si nici nu incerca sa incalci regulile privind adaugarea de noi utilizatori. Daca ai un profil si adaugi persoane noi care ar putea fi interesate de paginile tale, nu trimite cereri de prietenie decat la maxim 10-20 de persoane pe zi, altfel risti ca Facebook sa te blocheze si apoi sa iti pierzi contul.

  1. Nu stii diferenta intre un profil personal si un profil de business

Profilul de business sau mai precis pagina de business este detinuta de un profil personal, asa ca mai intai trebuie sa iti faci un profil personal pe Facebook pentru a-ti putea crea ulterior si o pagina. Acelasi lucru este valabil si pentru Google +.

  1. Crezi ca toate postarile tale sunt vazute de toti cei care au dat like la pagina

Este o greseala acest lucru. Sa zicem ca ai o pagina de Facebook cu 2000 de fani. Cand postezi ceva nou, aceasta postare va fi vazuta doar de 10% din ei, adica aproximativ 200 de oameni. Cel mai usor mod de a creste numarul de persoane care vad postarea este prin reclama platita.

  1. Nu stii ca te poti promova prin reclame platite

Daca vrei sa ai mai multi fani pe Facebook, mai multe like-uri si mai multe vizite pe site din retelele sociale, cel mai rapid mod de a obtine toate acestea este prin reclamele platite. In general reclamele platite iti aduc rezultate rapide cu costuri destul de mici.

  1. Cand postezi ceva, nu folosesti si imagini

Multe studii au aratat ca postarile insotite de imagini dragute vor primi mai multe like-uri si au mai multe sanse sa devina virale.

Ca si concluzie, social media este o componenta importanta dintr-o campanie de marketing digital si trebuie sa fie cunoscuta de oricine care isi doreste sa fie prezent in mediul online. Greselile mentionate mai sus sunt adesea intalnite in cadrul persoanelor care pana acum nu au promovat ceva prin intermediul retelelor sociale.
[sgmb id=1]

 

 

 

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU