5 pasi sa iti construiesti o comunitate de clienti fideli

030612-repeat-customers_lightbox
27Ian '16

5 pasi sa iti construiesti o comunitate de clienti fideli

De ce unele afaceri au abilitatea de a purta multe conversatii online si de a-i determina pe oameni sa faca share produselor lor pe social media? Ce fac aceste afaceri de au clienti care revin de fiecare data pentru comenzi? Bineinteles, banii ajuta, dar adevarul este ca ei sunt capabili – atat online cat si offline – sa se mentina relevanti si profitabili multumita existentei unei comunitati loiala brandului.

De ce sa construiesti o astfel de comunitate?

  • Iti va creste vizibilitatea brandului
  • Mai multe interactiuni social media
  • Loialitate crescuta
  • Generezi incredere
Care sunt cei 5 pasi?

 

1. Cunoaste-ti clientii

Daca vrei sa construiesti un business care sa dureze, este primul lucru pe care trebuie sa il stii.

Cum iti poti cunoaste clientii? Iata cateva intrebari care sa te ajute sa afli:

  • Care este cel mai popular produs?
  • Foloseste Google Analitycs pentru a afla care pagini sunt cele mai vizitate si care nu
  • Foloseste Google Webmasters Tools, Facebook Audience Insights si altele pentru a afla din ce oras te viziteaza, ce device-uri folosesc pentru a-ti accesa site-ul
  • Trimite e-mailuri periodic clientilor fideli

Pe langa aceste intrebari trebuie sa faci un profil al cumparatorului:

  1. profil demografic – varsta, gen, educatie, job
  2. interese – ce interese are clientul targetat

know-your-customer

 

 

 

 

 

 

 

2. Creeaza un mesaj si pozitioneaza-ti brandul

O data ce afli ce le place cumparatorilor cand e vorba de tine, poti crea un mesaj prin care sa le indeplinesti o nevoie.

Iata un exemplu: Domino Pizza din Statele Unite cand au intrat pe piata au identificat nevoile clientilor si apoi au incercat sa le indeplineasca. Pe vremea aceea problema clientilor era ca primeau pizza tarziu si ajungea deja rece. Atunci mesajul lor de promovare a sunat ceva in genul: “Pizza rapid la tine acasa si garantam ca va fi calda. Daca nu, Iti dam banii inapoi.”

Au avut un mare succes pe vremea aceea pentru ca mesajul lor rezolva o problema a clientilor.

 

3. Foloseste emotia

Nu exista comunitati pe langa roboti. Oamenii iubesc marca Nike deoarece declanseaza o emotie (motivatie, vointa, putere). Coca Cola continua sa castige (desi toata lumea stie ce bautura nesanatoasa este) pentru ca ii fac pe toti sa zambeasca cu reclamele lor pline de emotii.

Emotia aduce oamenii laolalta. Uita-te la retele sociale. De la Instagram, Facebook, Pinterest, Snapchat si altele.

Oamenii nu doar comenteaza la diverse imagini. Ei se angajeaza in conversatii la tot ce posteaza respectivul brand – ca e bine, rau sau urat.­­­­­­

2985445017_50d8887884write-the-future-nike-commercial-logo

 

 

 

 

 

 

 

4. Creeaza content unic

Continutul este rege si regele conduce regatul. Sunt branduri care creeaza videoclipuri chiar inainte sa aiba vreun produs! Feedbackul si conversatiile i-au ajutat sa isi lanseze mult mai usor linia de produse.

Tu deja ai produse si te gandesti ca e prea tarziu pentru a mai crea o comunitate pentru brandul tau. Dar nu e asa. In mod ideal, de fiecare data cand un client revine, o face pentru ca ii oferi ceva nou: ceva legat de lifestyle, un produs alternativ de folosit, videoclipuri comice, poze interesante.

Gandeste-te la nevoia consumatorului inainte de a posta continut si apoi actioneaza.

 

5. Creeaza un program de loialitate

E un pas pe care nu il poti omite. Este mai usor sa convingi un client sa revina a doua oara (mai ales daca a fost multumit de serviciile tale) decat sa aduci clienti noi. Cum a-i putea crea un program de fidelitate? Puncte de fidelitate acumulate la fiecare comenzi, vouchere pentru comenzi ulterioare, reduceri la produse complementare celui pe care l-a achizionat, produse gratuite la comenzi de peste o anumita suma etc.

Exista multe variante si exista pluginuri care te pot ajuta in demersul tau.

Pentru a-ti crea comunitatea fidela brandului, in primul rand trebuie sa le creezi un spatiu unde sa discute. Asta pe langa comentariile date postarilor sau a produselor. Poti crea un forum, dar in ziua de azi cele mai populare sunt grupurile pe Facebook.

Pe site-ul tau, o data ajunsi, este foarte important sa le creezi vizitatorilor o experienta placuta: sa le dai posibilitatea sa poata lasa reviewuri, sa te poata contacta cu usurinta, eventual sa ai un chat unde le poti oferi asistenta online; sa aiba diverse modalitati de plata, sa beneficieze de discounturi si oferte atractive; o data ce au cumparat  – sa le trimiti e-mail de multumire si sa incerci sa pastrezi o relatie apropiata. Astfel le arati ca iti pasa.

Urmeaza toti acesti pasi si brandul tau va deveni mai cunoscut.

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU