Diferenta intre marketing digital si social media

digital-marketing.gif
05Mar '16

Diferenta intre marketing digital si social media

In cel mai simplu mod spus, diferenta intre marketing digital si social media este ca social media face parte din marketingul digital. Multe persoane considera ca daca fac marketing prin intermediul retelelor sociale inseamna ca fac marketing digital si nu este intru totul adevarat.

Ce este marketingul digital?

Inseamna promovarea unui brand sau a unui produs folosind toate canalele digitale disponibile.

Acestea sunt componentele mari ale marketingului digital:

  • Marketing pe internet – SEO, reclamele cost per click Adwords, email marketing, reclamele prin bannere online, reclamele de pe retelele sociale, aplicatii mobile.
  • Canale digitale ce nu tin de internet – televiziune, radio, SMS, panouri publicitare

digital-marketing.gif

Ce este social media?

Social media sau retelele sociale sunt platformele care au schimbat generatia ultimilor ani din punct de vedere al socializarii, al interactionarii si al cumparaturilor. Cele mai cunoscute platforme sunt Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Google +, Pinterest si Youtube.

Care sunt avantajele promovarii afacerii dvs pe retelele sociale?

  • Un mod rapid de a „raspandi vorba” – daca ai multi fani pe retelele sociale, atunci este cel mai rapid mod sa anunti ceva, sa iti faci reclama sau pur si simplu sa ii tii pe oameni la curent cu produsele tale;
  • Este bun pentru SEO;
  • Este la moda – daca nu ai business-ul pe Facebook, inseamna ca tocmai ai ratat o modalitate foarte buna de a atrage clienti
  • Este un mod de a interactiona cu posibilii clientii si de a afla ce isi doresc.

Ce este mai important: marketingul digital sau marketingul pe retelele sociale?

Depinde de produsele pe care le promovezi. Sunt cazuri in care cei care detin o afacere doresc doar sa isi creasca brand-ul, fara sa isi promoveze un anumit produs.

De exemplu, daca vinzi un soft, retelele sociale te pot ajuta sa gasesti clienti si sa ii tii la curent cu noile aparitii si update-uri. Dar daca vinzi masinarii pentru fermieri, social media poate fi pentru tine doar o resursa pentru a-i tine pe clienti la curent cu produsele, dar un mai mare efect asupra vanzarilor l-ar avea reclamele la tv, radio si panourile din localitatile unde exista ferme.

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU