Cum sa faci un landing page de succes

landing page
28Mar '16

Cum sa faci un landing page de succes

Landing page-ul este o pagina unde ajung vizitatorii tai, indiferent ca este dintr-o reclama sau in urma unui click pe banner sau link.

Multi marketeri trimit traficul doar pe homepage-ul site-ului, dar este o greseala. Landing page-uri specifice legate de diferite oferte sunt esentiale pentru a oferi eventualilor clienti o experienta de calitate si mesaje targetate care sa se potriveasca nevoilor fiecaruia.

Dar nu este suficient doar sa creezi un landing page. Trebuie sa creezi o pagina care sa aiba o rata de conversie mare. Pentru asta, ea trebuie sa fie pe placul vizitatorilor. Ce cerinte indeplineste un landing page de succes?

Inainte de a crea landing page-ul

Trebuie sa te intrebi urmatoarele lucruri:

  • ce scop am cu crearea acestei pagini? – vreau ca vizitatorii sa descarce ceva? sa se aboneze la newsletter? sa cumpere ceva?
  • impotriva cui concurez? – si cum reusesc ei si ce as putea face ca sa ma inspir din succesul lor?
  • cum vor ajunge vizitatorii pe landing page-ul meu? – voi face reclame? voi crea bannere? voi posta pe retelele sociale? cat sunt dispus sa investesc in promovarea paginii?

O data ce ai raspuns la aceste intrebari, trebuie sa te apuci de crearea paginii. Dar ce trebuie sa respecte o pagina care sa aiba o rata mare de conversie?

…scurta si ordonata – iti ofera informatiile de care ai nevoie, dar nu prea multe, ca sa nu plictisesti vizitatorul. Doar cat sa il faci curios.

…design atragator – navigarea pe pagina trebuie sa fie simpla, clara; informatiile trebuie aranjate astfel incat sa fie usor de parcurs; culori atragatoare; de preferat ca vizitatorul sa converteasca dintr-un singur click.landing pages

…sa aiba un buton „call to action” clar – „Cumpara acum”, „Inscrie-te acum”, „Descarca acum” etc, sunt niste idei de ce ar trebui sa ii spui vizitatorului sa faca. Vizitatorul trebuie sa stie fara niciun dubiu ce iti doresti de la el. Butonul ar trebuie sa aiba un text mare si ingrosat.

…titlurile si subtitlurile evidentiate – cele mai multe landing page-uri folosesc titlul pentru a-ti spune numele ofertei si un subtitlu pentru mai multe explicatii (de ce oferta este foarte buna, de nerefuzat)

…cuvinte cheie – foloseste persoana a doua singular pentru a oferi vizitatorului senzatia de intimitate, de prietenie; cuvantul „imagineaza-ti” ofera vizitatorilor posibilitatea de a vizualiza ceva folosind produsul tau si astfel de a-i creste dorinta de cumparare. Include raspunsul la intrebarea „de ce?” – de ce ar trebui vizitatorii sa faca o anumita actiune, de ce ar trebui sa dea click, sa descarce, sa cumpere etc

…contine imagini relevante si de calitate

se adreseaza vizitatorului – nu plictisi vizitatorul vorbind despre tine, despre compania ta si despre produsele tale. Adevarul e ca nimanui nu-i pasa de aspiratiile tale. Arata-i ce poti face tu pentru el si cum il poti ajuta cu produsele tale.

…linkul butonului „call to action” se redirectioneaza corect – nu trimite pe cineva intr-o pagina generala daca trebuie sa duca la un anumit produs. Ii vei obliga pe vizitatori sa iti caute produsul cu pricina si nu multi vor avea rabdarea necesara pentru a face asta.

…este urmata de o pagina de multumire – pagina de multumire este o excelenta ocazie de a redirectiona vizitatorul spre site-ul tau sau spre alt material. Daca ai fi facut asta in landing page, ar fi fost o distragere pentru el. Dar o data ce a convertit, ii poti oferi link spre alt produs, video sau orice material relevant.

Si, in final, este foarte important sa urmaresti rata conversiilor. Introdu un cod analytics pentru a sti ce succes are landing page-ul tau. Altfel nu vei cheltui bani fara sa stii ce succes ai avut.

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU