Iti cunosti suficient de bine clientii?

clienti - clientii
28Mar '16

Iti cunosti suficient de bine clientii?

Marketingul incepe cu clientii tai. Inainte sa iti lansezi vreo campanie, asigura-te ca intelegi dorintele si nevoile consumatorilor. Aminteste-ti ca ei sunt prioritatea ta. De ce ar exista altfel afacerea ta?

Ignora expertii in marketing care iti spun „doar incepe sa testezi”. Aceasta este o simplificare ce trebuie ignorata. Marketingul este strategic. Ca sa ai succes, ai nevoie de teluri concrete. Daca incepi sa actionezi fara nicio directie clara, vei sfarsi prin a irosi doua din cele mai importante resurse ale companiei tale: banii si timpul.

Astfel ca trebuie sa iti cunosti clientii. Cine sunt ei? Ce valori au, ce simt, ce produse folosesc in prezent si ce ii va determina in a apela la produsele/serviciile tale?

Inainte de a face o campanie online, stai de vorba cu clientii actuali. Cum au aflat de produsele/serviciile tale? Care a fost procesul care i-a transformat din potentiali clienti in clienti? Ce interese, pasiuni au? Cel mai important este ca afacerea ta sa rezolve o problema a clientului tau, asa ca probabil este unul dintre raspunsurile pe care le vei auzi: cum le-ai rezolvat problemele.

De asemenea, trebuie sa intelegi ca clientii tai sunt diferiti si iti vor arata ca au preferinte unice, trairi personale si nevoi. Asadar, in primul rand trebuie sa identifici caracteristicile demografice, comportamentale si psihologice.

Care sunt rolurile lor in functie de produsele/serviciile pe care le promovezi (B2B sau B2C)?

– daca sunt B2C atunci clientul poate fi o mama, un tata, un bunic, o matusa, un unchi etc

– daca sunt B2B atunci clientul poate fi un manager de IT, un CEO, un manager de marketing etc

Caracteristici demografice ce trebuie sa le ai in considerare:

  • tip de job
  • varsta
  • educatie
  • industria in care lucreaza
  • localitate

Descopera pasii clientului pana la o vanzare concretaindex

  • Care este modul cel mai intalnit prin care eventualii clientii afla de tine? Google, Facebook, flyere, de la client la client? O data ce il descoperi alege-l pentru dezvoltarea strategiei de marketing.
  • Care sunt intrebarile initiale pe care le pun? Incorporeaza raspunsurile in mesajele transmise pe site, in mesajele de marketing. Anticipeaza ce doresc sa stie eventualii clienti.
  • Cat dureaza procesul de cumparare? Fiecare initiativa de marketing trebuie sa fie masurabila pentru a determina returnarea investitiei. Iar evaluarea trebuie sa aiba loc la timpul potrivit. Daca masori prea devreme este posibil sa nu ai date suficiente pentru a intelege succesul initiativei tale. Daca masori prea tarziu, atunci organizatia ta poate pierde bani. Trebuie doar sa fii realistic in ceea ce priveste timpul.

 

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU