SEO On-site vs SEO Off-site – la ce sa dai atentie?

seo on-site vs seo-offsite
28Iul '16

SEO On-site vs SEO Off-site – la ce sa dai atentie?

Exista niste concepte foarte importante cand e vorba de SEO: optimizare on-site si optimizare off-site. SEO on-site se refera la factori ce tin de site-ul tau si cel off-site se refera la factori externi care pot ajuta la imbunatatirea pozitiei site-ului in cadrul motoarelor de cautare.

Cand spui ca faci SEO on-site trebuie sa te asiguri ca iti optimizezi paginile site-ului, tag-urile, continutul si structura generala folosind cuvintele cheie targetate. De asemenea, trebuie sa te asiguri ca ai un numar semnificativ de link-uri spre site-ul tau din alte alte site-uri respectate – asta se numeste SEO off-site.

Trebuie sa le pui in aplicare pe ambele daca iti doresti sa ai succes, si trebuie sa gasesti mixul potrivit dintre cele doua.

Trebuie sa tii minte ca trebuie sa folosesti cuvintele cheie potrivite sau risti sa iti pierzi timpul si banii aducand audienta gresita spre site-ul tau. Este o greseala pe care o fac multi clienti. Isi optimizeaza site-ul pe baza unor cuvinte cheie pe care cred ca oamenii le folosesc, nu cele care chiar sunt folosite la cautari.

ATENTIE: NU TE APUCA SA FACI SEO DACA NU STII CARE SUNT CUVINTELE POTRIVITE DOMENIULUI TAU DE ACTIVITATE.

Google ofera un mic tool, planificatorul cuvintelor cheie ce te poate ajuta in aceasta cautare a cuvintelor potrivite.

SEO ON-SITE

Dupa ce stii care sunt cuvintele cheie potrivite, poti incepe sa depui eforturi in optimizarea site-ului. Fiecare pagina a site-ului tau trebuie sa contina cuvintele cheie. Cuvintele cheie trebuie sa fie prezente si in titlurile si subtitlurile paginii si in primul paragraf neaparat. Nu uita de meta tag-uri, meta description, denumirile imaginilor si linkurile acelei pagini.

O data ce ai facut setarile pe intregul site, nu mai ai multe de facut decat sa iti actualizezi din cand in cand site-ul si sa faci aceiasi pasi de optimizare fiecarei pagini noi adaugate in site. Bineinteles, existenta unui sitemap trimis care motoarele de cautare te va ajuta la indexare mult mai repede.

Unul dintre cele mai bune moduri prin care poti imbunatati rankingul prin SEO on-site este sa postezi mereu continut nou pe site-ul tau, deci aici intra “in scena” blogul. Nu uita: fiecare articol din blog trebuie sa fie optimizat seo: titlu, subtitluri, primul paragraf, lungimea articolului, preponderenta cuvantului cheie in intreg articol, imagini, meta description, tag-uri.

Alte tehnici SEO on-site:

  • interfata utilizatorilor, tema site-ului, design-ul
  • timpul de incarcare al site-ului
  • link-uri interne
  • cat de des e postat continut etc

SEO OFF-SITE

Optimizarea Seo off-site este mai dificila si implica eforturi pe termen lung. Este considerat de unii mai important pentru motoarele de cautare, altii spun ca degeaba faci seo off-site daca nu ai un sit bine pus la punct din punct de vedere seo (si suntem perfect de acord), dar oricum pentru o pozitie cat mai ridicata pe Google trebuie ambele combinate.

O metoda de seo off-site este linkbuilding-ul.

Daca exista site-uri care au link-uri ce duc spre site-ul tau, atunci motoarele de cautare considera ca ai continut de calitate. Cel putin asa considera. De aceea aceasta tactica a fost sursa altor tactici de SEO black-hat in trecut. Dar in ziua de azi, motoarele de cautare verifica doar link-urile de calitate.

Exista cel putin doua moduri prin care poti genera backlink-uri de calitate. Unul este sa postezi in mod regulat comunicate de presa. Nu iti voi da exemplu de astfel de site-uri, pentru ca este suficient sa tastezi pe Google: “comunicate de presa” si vei avea ca rezultate site-uri unde publicarea comunicatelor poate fi gratuita sau contra-cost. Nu uita in acele comunicate sa adaugi link-uri spre site-ul tau.

Un alt mod de a crea backlink-uri care sa ajute la optimizarea site-ului este sa postezi articole pe alte site-uri din aceeasi domeniu ca al tau. Sa inchei colaborari cu detinatorii acelor site-uri/bloguri. Sa poti publica tu articole sau sa scrie ei despre tine. Nu uita ca numai un continut de calitate, interesant si util va atrage cititori.

Inca ceva: continutul trebuie sa fie UNIC. Nu copia sau fura continutul altor bloguri.

Iata si alte tehnici de SEO off-site:

  • analiza competitiei
  • social media, cu tot ce implica
  • comentarii pe bloguri, forumuri
  • campanii platite de marketing
  • videoclipuri

Ca un fel de rezumat al acestui articol, iata aceasta imagine:

diferenta seo on-site si seo off-site

Sper ca ai retinut: primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa incepi o mica cercetare pentru a te asigura ca STII care sunt cuvintele potrivite domeniului tau de activitate.

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

comentarii

Exista 2 comentarii la acest articol.

  1. Victor Baku

    • Posted on 28/07/2016

    Buna ziua
    Am primit newsletterul dvs. si am vrea sa ne transmiteti o cotatie de pret pentru SEO on page.
    Va precizez ca site-ul este dezvoltat pe platforma wordpress, este finalizat, dar se mai lucreata la content.
    Pentru detalii suplimentare va rog sa nu ezitati sa ne contactati
    Multumesc

    • danaiftodi

      • Posted on 28/07/2016

      Buna ziua,
      Va vom trimite pe adresa de e-mail o oferta.
      Va multumim.

ADAUGA UN COMENTARIU