Cum alegi acele cuvinte cheie potrivite afacerii tale?

cuvinte-cheie
08Aug '16

Cum alegi acele cuvinte cheie potrivite afacerii tale?

Daca doresti sa fii vizibil pe Google nu ai nicio sansa fara optimizarea site-ului. Dar care e primul pas cand vine vorba de SEO? Sa ai cuvinte cheie. Identificarea si implementarea lor in cadrul site-ului intr-un mod inteligent. Dar cum stii care sunt cuvintele cheie potrivite afacerii tale? Vom vedea in articolul urmator.

Pentru cine nu stie, un cuvant cheie este cuvantul tastat de oameni in cadrul motoarelor de cautare atunci cand cauta un produs, un serviciu sau o informatie. Cuvintele cheie sunt temelia SEO.

Cat de lungi trebuie sa fie cuvintele cheie? Priviti aceasta schema. ROI (returnarea investitiei) iti arata cat profit ai facut in comparatie cu cat ai cheltuit. Asa cum ne arata schema, propozitiile alcatuite din 2-3 cuvinte cheie iti maresc cel mai bine sansele.

corelare cuvinte cheie

Cand oamenii cauta ceva pe Google, Yahoo sau Bing folosesc, in medie, doua cuvinte.

De asemenea, ai nevoie de cuvinte care nu doar iti aduc trafic, dar si vanzari. Cu alte cuvinte, sa converteasca.  Asadar, cuvintele tale cheie trebuie sa fie precise.

Diferenta:

  • casti – casti cu fir – casti de telefon
  • imbracaminte – imbracaminte xxl – bluze dame/pantaloni barbati etc

Cu cat cuvintele tale sunt mai precise cu atat vei primi trafic mai mic, dar traficul primit va fi targetat si va converti.

Inainte de a incepe sa creezi o lista de cuvinte cheie trebuie specificat ca exista doua tipuri4: informationale (exemplu “samsung”) si tranzactionale (exemplu “reducere casti samsung”).

Cand un utilizator tasteaza un cuvant informational, nu stii sigur ce doreste, care ii este intentia. Daca tasteaza un cuvant tranzactional, cum este exemplu de mai sus, atunci stii ca el cauta reduceri la casti sony si astfel cresc sansele ca el sa cumpere ceea ce gaseste.

Exista si un mixaj dintre cele doua, de exemplu “samsung vs apple casti audio”, atunci cand userul doreste casti audio, dar nu e hotarat asupra marcii dorite.

Pentru a cauta cuvintele cheie potrivite:

  1. faceti o lista lunga cu TOATE cuvintele potrivite afacerii
  2. sortati acea lista pentru a le alege pe cele mai profitabile.

Crearea listei de cuvinte cheie

Faceti un excel pentru lista generala. Pentru a crea aceasta lista folositi imaginatia si internetul.

Apoi consulta Planificatorul cuvintelor cheie de la Google, acolo introduci un cuvant sau mai multe si el iti va oferi si alte variante. De asemenea, iti poti creste aceasta lista spionand competitia. Trebuie stranse cat mai multe cuvinte cheie.

Cum sortezi cuvintele cheie

Cum sortam lista? Se calculeaza indexul de eficienta al cuvantului.

Acest index depinde de:

  • relevanta – cat de relevant este cuvantul tau in concordanta cu afacerea? Pentru astea acordam 3 note pentru a grada relevanta: 1 – excelent, 2 – bine, 3 – putin.
  • volumul de cautare – cate autari are acel cuvant cheie pe luna. Pentru asta accesam planificatorul cuvintelor cheie de Google si se selecteaza regiunea, limba, device-urile, si dupa tastarea cuvantului cheie sau grupului de cuvinte cheie va aparea numarul de cautari.
  • competitie – in general, competitia iti foloseste aceleasi keywords7.

Sa iti verifici competitia este simplu. Introduci cuvantul in Google si ii dai cautare. Numarul de rezultate este afisat dedesubt. In fisierul excel creat pui intr-o casuta relevanta, intr-una nr de cautari si alta competitia.

Indexul cel mai bun: relavanta mare, cautare mare si competitie mica.

Formula index eficienta: volum cautari2/C

Cu cat indexul este mai mare, cu atat mai bune sunt cuvintele cheie.

Alege primele 5 cuvinte si coloreaza-le in verde, urmatoarele 10 in galben si ultimele in rosu.

Cuvintele cheie in verde sunt cele mai importante, de top si trebuie promovate cel mai mult. Cele in galben sunt importante si ultimele in rosu sunt suplimentare.

Astfel stii care iti sunt cuvintele cheie potrivite, pe care sa pui accent si de aici incepi si celelalte setari SEO din site.

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU