Cum masori relevanta in content marketing?

content-marketing-relevanta
22Aug '16

Cum masori relevanta in content marketing?

Relevanta, relevanta, relavanta; este mantra marketingului online peste tot in lume. Dar cand vorbim de content marketing, cum stii sa masori relevanta? Poti determina cat de relevant esti si cum poti imbunatati asta?

Relevanta este un element extrem de necesar, dar sa o masori este o sarcina destul de dificila.

Factori care te ajuta sa determini relevanta in content marketing

  1. Audienta

Putine branduri reusesc sa inteleaga cum interactioneaza audienta cu site-ul lor, si fara aceasta intelegere devine dificil sa gasesti continutul potrivit pentru ei pentru a le atrage atentia. Ca brand digital, pentru a fi relevant, trebuie sa intelegi trei elemente cheie ale comportamentului consumatorilor: ce ii motiveaza, localizarea lor digitala si cum participa ei la dialogul consumator-brand.

Cand ne referim la motivare, trebuie sa ne intrebam ce ii determina sa relationeze cu un brand? Sunt condusi de pret sau de calitatea serviciului? Au nevoie sa fie convinsi sau doar reasigurati? Aceste intrebari vor modela tipul de produs pe care il produci.

Localizarea digitala te va ajuta sa determini unde pui acel continut. Ce media foloseste audienta? Unde sunt ei activi online si ce device-uri folosesc?

Cum participa la conversatii? Grupuri diferite de audienta vor interactiona diferit cu ceea ce postezi si cu brandul.

Audienta ta trebuie sa fie mai mult decat un profil demografic.

 

 2. Urmareste calatoria clientului

Se intampla rar ca o persoana sa ia o decizie de achizitie dintr-un singur pas, asa ca prezenta ta digitala trebuie sa fie la fiecare pas al calatoriei sale pana la decizia de a converti intr-o vanzare.

IMG_7215

Continutul site-ului tau poate ghida consumatorul in aceasta calatorie. Este crucial pentru vizibilitatea in cautari.

Cautarile in motoarele de cautare reflecta intentia audientei si aceste intentii trebuie sa fie reflectate in cuvintele cheie din continutul tau. Daca nu scrii continut care sa contina cuvintele cheie cautate de audienta, atunci risti sa nu fii relevant. Nu te focaliza pe cuvinte generice, ci mai degraba pe cuvinte cheie de „actiune”, cum ar fi „vacante in Europa ieftine”, „rezerva o vacanta in Europa”. Alternativ, audienta ta poate folosi cuvinte cheie de „cunoastere”, cum ar fi ” cea mai buna perioada de a calatori in Europa”, „cel mai bun hotel pentru familie”, „orar al zborurilor de avioane”.

Pentru a fi relevant trebuie sa fii capabil sa oferi raspunsuri cautarilor audientei in motoarele de cautare.

 

3. O pagina pentru un singur cuvant cheie

Pentru acele branduri care au site-uri complexe, este foarte probabil sa ai mai multe pagini si articole in site, si astfel sa ai  posibilitatea sa dedici o singura pagina unui singur cuvant cheie.

 

4. Rezolva problema clientului tau

Probabil unul dintre cei mai importanti factori pentru determinarea relevantei este cat de bine rezolvi o problema a audientei tale. Daca al tau continut raspunde intr-o maniera eficienta, atunci oferi utilizatorului experienta dorita.  Iar eficienta depinde de cuvantul cheie interogat. Un cuvant cheie simplu poate fi deservit extrem de repede cu o singura pagina, iar altele mai complexe cu un continut amplu, intins pe mai multe pagini, cum ar fi mai multe pagini ale unui site, un site doar pentru acel cuvant cheie sau un e-book. Poti vedea daca ai reusit prin analiza traficului, in special la timpul petrecut pe acea pagina. Si nu uita ca utilizatorul isi doreste intotdeauna ca paginile tale sa se incarce repede.

 

5. „Loveste” la momentul potrivit

Sincronizarea este importanta cand e vorba de content marketing si sa „lovesti” cand oportunitatile sunt la nivel maxim va oferi continutului cea mai buna posibilitatea de succes. Unele teme vor avea un impact mare asupra brandului tau, altele nu. Preferintele audientei se schimba de la an la an si tu trebuie sa te adaptezi. Este important sa ai o casuta de cautare in cadrul site-ului si sa urmaresti ce cuvinte cheie au fost cautate. Daca nu ai continut pe acele cuvinte cheie, poate este momentul sa il scrii.

Orice companie trebuie sa isi defineasca mai intai strategia de content marketing si intr-un articol viitor vom aborda si acest subiect.

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU