SEO blog: formula de 10 pasi pentru articole optimizate

SEO pentru blog
30Aug '16

SEO blog: formula de 10 pasi pentru articole optimizate

Sa aplici cunostintele  de SEO blog este esential pentru succes. Indiferent daca scrii articole pentru bani, trafic sau doar lucrezi la blogul companiei unde lucrezi, este esential sa aplici practici de SEO dovedite ca au rezultat. Optimizarea pentru motoarele de cautare, daca este facuta corect, te va ajuta sa creezi articole pentru blog placute atat de utilizatori cat si de motoarele de cautare. Haideti sa vedem ce inseamna sa faci SEO blog si formula de 10 pasi pentru a obtine rezultate bune mereu.

 

PASUL 1: Gandeste-te la SEO blog inainte de a scrie un articol nou

De multe ori, blogerii nu primesc rezultatele asteptate in urma articolelor este pentru ca se gandesc la SEO dupa ce compun articolul respectiv si nu inainte. De fapt, SEO ar trebui te ghideze atunci cand scrii si cand doresti sa promovezi postarea. Deci primul pas este sa tii minte ca nu trebuie sa te apuci sa scrii si publici un articol pana nu urmezi regulile de mai jos.

 

PASUL 2: Defineste scopul articolului tau

Fiecare bucatica de continut pe care o publici pe site ar trebui sa aiba un scop clar.

Iata cateva exemple:

Scopul blogului: sa castigi bani -In momentul cand scrii articole fiind afiliat, pentru publicitate directa sau pentru reclame Google Adsense. Este o modalitate care functioneaza.

Blog pentru un site de e-commerce – un blog activ este cel mai bun companion al unui magazin online. Articolele te pot ajuta sa promovezi mai bine produsele, sa cresti vanzarile, sa atragi noi cumparatori, sa informezi potentialii cumparatori, sa pastrezi legatura cu clientii gata formati, sa strangi abonati la newsletter si sa cresti ca pozitie pe Google.

Blog pentru o companie corporate – articolele pot ajuta sa promovezi noutati despre companie, despre serviciile oferite, despre misiune si valori.

Bineinteles ca mai pot exista si multe alte scopuri pentru acel blog, important e ca tu sa il cunosti

 

Pasul 3: Cautarea cuvintelor cheie potrivite

Acum ca stii care e scopul blogului, trebuie sa faci o cautare a cuvintelor cheie pe baza carora vei crea articolele. Cu ajutorul acestor cuvinte cheie iti vei optimiza titlul articolului, continutul, linkul, imaginile.

Cautarea cuvintelor este un adevarat proces, despre care te invit sa citesti aici.

Dupa ce ti-ai creat lista de cuvinte cheie, incepi sa scrii.

Cuvantul cheie principal pe care se bazeaza articolul (pot exista si unele secundare) trebuie sa se regaseasca in titlul. Titlul nu trebuie sa aiba mai mult de 60 de caractere, sa fie unic in site-ul tau, sa descrie cu acuratete continutul articolului si sa fie suficient de interesant pentru audienta incat ei sa dea click pentru a-l citi.

 

Pasul 4: Intelege intentia utilizatorului

Urmatorul pas este sa te gandesti la continutul blogului. Ca sa stii despre ce sa scrii, trebuie sa intelegi intentia utilizatorului si despre ce tip de continut doreste Google.

In trecut pentru Google era de ajuns sa umpli un articol cu diverse cuvinte cheie si link-uri interne, dar nu mai e cazul acum. Pentru ca articolul tau sa apara in paginile Google trebuie sa satisfaca „intentia utilizatorului”. Cu alte cuvinte, trebuie sa fie folositor, interesant si ceva ce utilizatorii Google doresc sa citeasca.

De exemplu, daca un utilizator cauta pe Google:”cum sa slabesc 3 kilograme in 7 zile”, care crezi ca e intentia lui? Evident sa gaseasca o reteta de slabit care sa ii implineasca asteptarile. Daca tu scrii despre asta in blogul tau de diete sau de fitness, atunci Google cu siguranta il va clasa intre primele locuri.

 

Pasul 5: Cat de lung trebuie sa fie un articol si ce continut sa oferi

Acest pas este strans legat de pasul 4. Ca sa intelegi pe deplin ce tip de continut indeplineste nevoia utilizatorului, trebuie sa cauti acel cuvant cheie pe Google. In general, un articol trebuie sa fie lung, peste 500 de cuvinte (de preferat chiar 1000 de cuvinte), sa se regaseasca in cadrul lui cuvantul cheie principal de cel putin 10 ori, sa aiba imagini, video, subtitluri care sa usureze citirea articolului.

 

Pasul 6: Creeaza continutul propriu-zis

Crearea continutului iti va lua cel mai mult timp. Statisticile arata ca lungimea unui articol situat in top 10 cautari Google este cam de 2000SEO blog de cuvinte si contine cel putin o imagine.

Alte lucruri pe care sa le ai in vedere:

*foloseste subtitluri pentru a imparti articolul in sub-sectiuni

*foloseste diverse formatari (bold, italic) pentru a usura citirea

*foloseste paragrafe scurte (de 2-3 randuri max)

*dovedeste-ti informatiile prin diverse studii existente

*pune link-uri catre alte articole (atat interne cat si externe) pentru a-i face usor utilizatorului sa gaseasca informatia dorita

*verifica intotdeauna gramatica si citeste articolul pentrua te asigura ca ai logica.

 

Pasul 7: Optimizeaza articolul

Chiar daca esti un expert, este bine sa faci o revizie SEO articolului inainte de a apasa butonul de publicare. Cateva lucruri pe care sa le ai in vedere:

URL-uri friendly: cand publici articolul in WordPress, acesta iti va crea automat link-ul articolului, despartind cuvintele printr-o cratima. Uneori poate ai vrea sa modifici acel link, sa scoti anumit cuvinte sau sa adaugi altele. Nu uita ca trebuie sa ai bifat la sectiunea setari/legaturi permanente sa iti arate numele articolului si nu un numar sau altceva.

Meta-descrieri – Meta-descrierea sau descrierea scurta este textul care apare pe Google in urma unei cautari. Aceasta trebuie sa contina cuvantul cheie si sa nu fie mai lunga de 150 de caractere pentru a incapea informatia.

 

Pasul 8: Promoveaza postarile blogului

O data ce ai publicat articolul, trebuie sa faci in asa fel incat sa fie vizualizat de cat mai multi utilizatori. Cum sa faci asta?

*distribuie articolul pe toate canalele de social media, atat cele de business cat si cele personale;

*promovareaza pe Facebook postarea prin reclama platita;

*trimite articolul pe e-mail abonatilor tai etc

 

Pasul 9: Masoara si evalueaza rezultatele

Masurarea performantei blogului e vitala pentru ca trebuie sa stii ce ar trebui imbunatatit, iar Google Analytics este intrumentul perfect pentru asta. Urmareste:

*Cati oameni ti-au vizitat noua postare din blog

*Cat timp au petrecut ei pe pagina

*Care canal este sursa traficului (social,email, organic etc)

*Care este pagina de iesire de pe site-ul tau (care este ultima postare vizualizata)

*Ce cautari de cuvinte cheie s-au efectuat pe blog (sursa de cuvinte cheie pentru viitoare articole).

 

Pasul 10: Repeta procedurile

Trebuie sa fii perseverent si sa publici continuu continut relevant pe site o perioada lunga de timp. Doar asa vei avea rezultate. Este mult de munca, dar devine tot mai usor. Daca ai un blog in WordPress, iti poti instala Yoast Seo, un modul extrem de util, ce te poate ajuta sa respecti normele seo la scrierea unui articol.

De asemenea, daca iti este dificil sa masori relevanta unui articol, poti citi aici cateva tehnici pentru a evalua cat de relevant este un articol sau nu.

Acum stii cum sa faci SEO blog, deci pune in practica.

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU