Cresterea conversiilor: 7 sfaturi pentru optimizarea magazinelor online

7 sfaturi pentru cresterea conversiilor si optimizarea magazinelor online
09Oct '16

Cresterea conversiilor: 7 sfaturi pentru optimizarea magazinelor online

Cand vine vorba de optimizarea site-urilor ecommerce, micile schimbari pot face o mare diferenta.

Daca esti interesat in optimizarea afacerii tale online pentru cresterea conversiilor, iata niste sfaturi importante care au un impact masurabil asupra profitului tau.

#1. Sa incepem cu homepage-ul…

Arunci o privire asupra homepage-ului tau (adica pagina principala a site-ului tau). Include vreun element din cele de mai jos?

  • produse cele mai vandute
  • oferte speciale
  • categorii recomandate

Fiecare dintre acestea incurajeaza vizitatorii site-ului sa urmeze o cale specifica pe site-ul tau – oferindu-ti oportunitatea de a avea mai mult control. Folosind aceste metode, stabilesti experienta utilizatorului.

Daca scopul tau principal este sa cresti conversiile pe aceasta pagina, asigura-te ca vizitatorii sunt indemnati sa  FACA ceva.

Daca vei cauta un exemplu de un homepage optimizat, uita-te la Amazon. Vei vedea ca pe pagina lor exista sectiuni diferite: intr-o sectiune – cele mai populare departamente, in cea de-a doua sectiune – un magazin popular de rochii, in cea de-a treia sectiune – oferta zilei. Fiecare sectiune conduce vizitatorul spre o anumita zona a site-ului, aleasa nu intamplator.

#2. Numeste categoriile inteligent

Studiile au aratat ca cei mai multi vizitatori gasesc ceea ce doresc mai degraba navigand prin site, decat folosind casuta de cautare.

Ceea ce inseamna ca uneori vizitatorii nu stiu exact ce isi doresc, sau isi doresc un produs dintr-o anumita categorie, fara a fi hotarati care anume. Atunci incep sa navigheze pagina dupa pagna. Ai putea ajuta astfel de vizitatori pentru a gasi ceea ce isi doresc si sa faca o achizitie organizand categoriile produselor intr-o maniera logica si usor de folosit.

De exemplu, pe site-ul H&M, categoriile principale sunt usor de gasit: Femei, Barbati, Copii, Home, Reduceri, Magazine. O data ce ai dat click de exemplu pe categoria femei, in laterala din partea stanga, sub-categoriile sunt organizate foarte amanuntit, avand posibilitatea sa alegi exact ce iti doresti. Simplu si la obiect, fiind usor pentru vizitatori sa navigheze pe site.

#3. Ofera mai multe modalitati de plata

Gandeste-te la magazinul tau online. In cate moduri poate in acest moment un utilizator sa plateasca un produs? Cele mai multe magazine ofera posibilitatea platii la destinatie, dar trebuie sa ai in vedere ca le poti oferi si posibilitatea platii cu cardul sau virarii in cont, sau poate chiar cu PayPal.

Daca pe langa un magazin online, ai si unul fizic, permite-le clientilor sa poata face comanda online sau telefonic si sa poata ridica produsele din magazin, platindu-le direct acolo.

#4. Continutul este inca rege

Un magazin online poate deveni mai cunoscut cu ajutorul unui blog. Dar aici nu ne referim la blog, ci la descrierea produselor. Nu copia descrierile produselor de pe internet, ci rescrie-le pentru a le oferi o nota personalizata.

Nu te concentra doar pe caracteristicile produselor, ci si pe beneficiile pe care le poate avea utilizatorul daca achizitioneaza acest produs.

O descriere fantastica va arata vizitatorilor de ce ar trebui sa cumpere acele produse de la tine.

Apple este un exemplu foarte bun ca o companie care ofera niste descrieri foarte bune, focalizandu-se pe beneficii.

#5. Profita de puterea unui video

Daca nu ai facut asta pana acum, este timpul sa generezi niste videoclipuri pentru cateva produse. Acestea pot imbunatati rata conversiilor pentru ca viitorii clienti pot vedea functionalitatea produsului respectiv.

Videoclipurile produselor pot fi postate pe Youtube, care sa ofere un link spre produsul tau si care sa te ajute sa generezi trafic aditional.

#6. Ofera informatii utile

Cateodata un client gaseste produsul dorit, dar nu duce la bun sfarsit achizitia. Nu este neobisnuit deloc acest lucru. De ce? Pot fi exista diverse motive. Poate uneori clientul doreste sa vada daca gaseste produsul in alta parte la un pret mai mic..sau poate ca nu este sigur cat trebuie sa plateasca in plus pentru transport si in cat timp va ajunge acel produs.

Indiferent care este motivul pentru care clientul renunta la comanda, tu trebuie sa te asiguri ca nu pierzi clientii din cauza lipsei de informatii.  Si foarte important, nu este indeajuns sa mentionezi aceste informatii, ci trebuie sa fie prezente la vedere, de obicei in footer si pe pagina produsului respectiv.

#7. Finalizarea comenzii trebuie sa fie cat mai rapida si usoara

Nu poti elimina abandonarea cosurilor complet, dar poti incerca sa minimalizezi problemele cel mai des intalnite. Studiile arata ca mai mult de 60% dintre clienti abandoneaza cosul de cumparaturi inainte de a incheia comanda. Este important sa simplifici procesul de comanda pentru a minimaliza numarul clientilor care renunta la aceasta. Iata cum sa faci asta:

  • nu forta vizitatorii sa isi faca cont neaparat daca doresc sa faca o achizitie;
  • seteaza procesul de comanda pe o singura pagina, plimbandu-l pe mai multe pagini e posibil ca vizitatorul sa se plictiseasca.
  • asigura-te ca folosesti setarea sa ramana cosul de cumparaturi persistent o perioada de timp, in caz ca vizitatorul se va intoarce pe site-ul tau. Ii va fi mai usor sa finalizeze comanda.
Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU