Impactul culorilor site-ului sau ale logo-ului asupra clientilor

CULORI IN BRANDING
29Aug '17

Impactul culorilor site-ului sau ale logo-ului asupra clientilor

Ai nevoie de un site nou si nu stii stii ce culori sa alegi? sau poate ai nevoie de un logo nou si nu stii ce ti-ar placea? Sau poate te intrebi ce impact au culorile site-ului tau deja existent asupra vizitatorilor?

Transmiti ceea ce trebuie? Culorile au un mare impact asupra vizitatorilor, si uneori acestea pot determina vizitatorii sa ramana sau nu pe site-ul tau. Logo-ul reprezinta cartea ta de vizita si este primul contact al unui posibil client cu brandul tau.

Hai sa vedem impactul psihologic al culorilor site-ului si ale logo-ului:

ROSU

rosu

 

 

 

 

 

 

 

  • Rosu este o culoare care declanseaza atat emotii pozitive cat si emotii negative (drept urmare trebuie folosita cu precautie).
  • In general, aceasta creeaza o necesitate, o urgenta si de aceea poate fi eficienta cand e vorba de vanzari.
  • Incurajeaza apetitul, de aceea este folosita mult in domeniul fast-food-ului
  • Sugereaza viteza si adrenalina, de aceea este folosita si in cursele de formula 1, pasiunea, de aceea e folosita mult in afacerile cu lenjerie intima.

IN SENS POZITIV – transmite: putere, pasiune, energie, lipsa fricilor si a inhibitiilor, entuziasm

IN SENS NEGATIV – transmite: furie, pericol, avertizare, agresivitate, durere

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: indraznet, aventuros, plin de energie. Este preferata mai mult de femei decat de barbati. Este asociata cu produse mai scumpe.

 

PORTOCALIU

Colour-Psychology-Web-Desig

 

 

 

 

 

 

 

  • Genereaza un sentiment de caldura datorita asocierii cu soarele
  • este considerata o culoare a stralucirii, luminozitatii si a distractiei, de aceea nu prea este recomandata unui brand corporativ;
  • este o culoare pe care multi o considera “ieftina”, deci daca ai un brand cu preturi mici –ar putea fi utilizata

IN SENS POZITIV – transmite: curaj, incredere, caldura, inovatie, prietenie, energie

IN SENS NEGATIV – transmite: frustrare, imaturitate, deprivare, ignoranta

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: aventuros, competitiv, neloial

GALBEN

Colour-Psychology-Web-Design-How-Your-Colours-Affect-Your-Visitors-1 (1)

 

 

 

 

 

 

 

  • reprezinta tinerete, fericire, distractie
  • emotiile pozitive puternice sunt echilibrate cu provocari logistice
  • poate fi puternica atunci cand este folosita alaturi de o culoare inchisa

IN SENS POZITIV – optimism, fericire, creativitate, intelect

IN SENS NEGATIV – frica, anxietate, lasitate

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: independent, strategic, impulsiv. Este preferata mai mult de barbati decat de femei.

 

VERDE

Colour-Psychology-Web-Design-How-Your-Colours-Affect-Your-Visitors-1 (2)

 

 

 

 

 

 

 

  • culoare relaxanta pentru ochi, sinonima cu sanatatea
  • avem o conexiune puternica cu verdele pentru ca simbolizeaza viata
  • este des intalnita printre brand-urile ce promoveaza sanatatea, de la companii farmaceutice pana la alimente organice
  • poate fi asociata si cu prosperitatea – de aceea mai este utilizata in domeniul financiar-bancar

IN SENS POZITIV – transmite: sanatate, speranta, prospetime, natura, dezvoltare, prosperitate

IN SENS NEGATIV – transmite: plictiseala, invidie, stagnare

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: deschis, prietenos, autentic. Culoarea preferata atat de barbati, cat si de femei. Asociata cu produsele care sunt scumpe sau de calitate.

ALBASTRU

Colour-Psychology-Web-Desig

 

 

 

 

 

 

 

  • are un efect calmant asupra mintii si este culoarea motivului
  • este culoarea intelepciunii, puterii si a increderii
  • nu exista alimente albastre in natura de aceea supreseaza apetitul

 

IN SENS POZITIV – transmite: incredere, loialitate, siguranta

IN SENS NEGATIV – transmite: raceala, lipsa de emotii, lipsa de prietenie

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: loial, respectuos, sociabil. Preferata mai mult de barbati decat de femei. Asociata cu produsele scumpe.

MOV SAU VIOLET

Colour-Psychology-Web-Desig

 

 

 

 

 

 

 

  • istoria ne arata ca violetul a fost culoarea superioritatii intrucat a fost utilizat de catre regalitate
  • utilizat de band-uri care doresc sa se pozitioneze ca fiind de prestigiu
  • trebuie utilizat cu precautie intrucat sugereaza si excesul sau extravaganta

 

IN SENS POZITIV: transmite: intelepciune, prosperitate, spiritualitate, imaginatie, rafinament

IN SENS NEGATIV: transmite exces, proasta dispozitie, reflectare

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: sensibil, intelegator, demn. Culoare preferata mai mult de femei de cat de barbati. Asociata cu lucrurile scumpe

MAGENTA

Colour-Psychology-Web-Design-

 

 

 

 

 

 

 

  • Magenta (sau roz) este fara doar si poate cea mai folosita culoare pentru a exprima feminitatea
  • poate inspira tinerete unui brand formal
  • a inceput sa fie utilizata in brandurile companiilor care doresc sa iasa in evidenta, sa fie considerate ca “iesite din tipar”
  • este culoare pozitiva inspirand confort si speranta

IN SENS POZITIV- transmite: imaginatie, pasiune, grija, creativitate, inovatie

IN SENS NEGATIV – transmite: rebeliune, impulsivitate, revolta

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: spiritual, inovativ, pratic. O culoarea preferata mai mult de femeii si chiar deseori respinsa de barbati.

NEGRU

Colour-Psychology-W

 

 

 

 

 

 

 

  • culoare puternica, sinonima cu luxul si puterea
  • foarte buna pentru anumite branduri (ex Fashion), dar deloc pentru altele (ex sanatate)
  • brandurile sport sunt renumite pentru contrastul alb negru

IN SENS POZITIV – transmite: sofisticare, putere, eleganta, autoritate

IN SENS NEGATIV – transmite: raceala, greutate, rautate, asuprire

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: sobru, decis, sigur pe el. Preferata atat de barbati cat si de femei in egala masura.

ALB/ARGINTIU

Colour-Psycholog

 

 

 

 

 

 

 

  • reprezinta curatenia si a devenit reprezentativ pentru o aparitie moderna si fresh
  • logo-ul trebuie facut cu profesionalism si de cineva cu adevarat priceput, altfel poate sugera lipsa de personalitate
  • cand e creat cum trebuie arata modern, futuristic

IN SENS POZITIV – transmite: inocenta, puritate, curatenie, simplitate

IN SENS NEGATIV – transmite: goliciune, precautie sau poate chiar sa nu transmita absolut nimic

Personalitatea clientului ce e atras de aceasta culoare: optimist, independent, perfectionist

Distribuie:

articole pe aceeasi tema

ADAUGA UN COMENTARIU