3 practici SEO care sa te ajute

3 practici SEO care sa te ajute

SEO este sinonim cu o experienta a utilizatorului excelenta. Nu doar optimizezi site-ul pentru motoarele de cautare, o faci pentru a oferi vizitatorului o experienta buna o data ce a ajuns pe site-ul tau.

SEO se schimba tot timpul. Google impune noi reguli de fiecare data pentru a ajuta la imbunatatirea rezultatelor in cautari si datoria

SEO - Search Engine Optimization - with an arrow pointing up.

SEO – Search Engine Optimization – with an arrow pointing up.

persoanei care se ocupa de optimizarea site-ului este sa fie la curent tot timpul cu schimbarile.

Haideti sa vedem niste practici SEO care sa te ajute in succesul tau online:

  1. Sa ai un site adaptat la dispozitivele mobile nu este indeajuns

In ultimul an Google a adaugat adaptibilitatea la dispozitivele mobile ca un factor important in algoritmii lui si statisticile arata ca in ultimul timp tot mai multe persoane utilizeaza mobilele pentru cautarea pe Google, pentru a cumpara online si pentru a intra pe retelele sociale.

Acest lucru inseamna ca este obligatoriu sa ai un site mobile friendly, dar problema este cand acelasi continut al site-ului care apare pe desktop, apare si pe ecranul dispozitivului mobil. Multe site-uri folosesc o alternativa a paginii principale (de ex: m.domeniu.ro), dar nu este intotdeauna cea mai buna alegere.

Ce ar trebui sa faci este sa alegi un design adaptat mobilelor cu cateva schimbari pentru a face mai buna experienta utilzatorului: sa ascunzi unele elemente de desktop care nu sunt necesare si anumite imagini, sa faci unele schimbari de stil ca unele butoane sa fie mai mari si mai usor de gasit de catre utilizatori, sa implementezi toti pasii de checkout intr-o singura pagina (daca ai un site care vinde produse), sa faci videoclipurile mai mici in lungime si marime (sau chiar sa le ascunzi) etc.

Astfel de schimbari ajuta site-ul sa aiba o viteza mai mare si utilizatorul sa aiba o experienta placuta o data ce a ajuns sa te viziteze.

  1. Nu poti face totul singur, ai nevoie de ajutor

Ca persoana care se ocupa de SEO, trebuie sa analizezi multe informatii: trafic, ranking, linkuri primite, rezultate social media si multi alti indicatori care joaca un rol important in strategia de marketing.

Indiferent daca ai un site mic sau mare, iti trebuie niste instrumente care sa te ajute sa monitorizezi activitatea si care sa te ajute sa fii in control. Exista instrumente ce trebuie platite, dar sunt si unele gratis:

  • Google Webmaster Tools – iti monitorizeaza activitatea site-ului in cautarile de pe Google;
  • Bing Webmaster Tools – iti monitorizeaza activitatea site-ului in cautarile pe Bing;
  • Google Analytics – iti arata statisticile privind traficul si multe altele
  • Google Keyword tool – te ajuta la cautarea cuvintelor cheie.
  1. Sa nu uitam de construirea backlink-urilor

Link building-ul a ramas la fel de important ca in trecut deoarece linkurile fac parte din algoritmul de rating al lui Google. Acum se pune acces pe construirea unei retele de linkuri in mod natural. Nu mai faci un simplu schimb de linkuri, ci mai degraba te conectezi cu alte site-uri sau bloguri pentru a stabili un parteneriat.

Poate ceva ce este scris la tine pe site ii pot ajuta ce cititorii celorlalte site-uri si invers si astfel, exista beneficii de ambele parti. Este o pierdere de timp in ziua de azi sa mai ceri schimb de link-uri sau bannere; ar trebui sa iti construiesti reputatia prin retelele sociale si cu ajutorul continutului de pe site-ul tau – articole de calitate.

Acestea sunt 3 practici SEO ce ar trebui avute in vedere de orice persoana care se ocupa de dezvoltarea unui site, sfaturi care vor capata o importanta din ce in ce mai mare in anii care urmeaza.

 

Add a comment

*Please complete all fields correctly

Related Blogs

Hai sa colaboram la urmatorul proiect!